Zapraszamy do wzięcia udziału.
Termin zgłoszeń: 02.04.2012r.
Strona o konkursie, regulamin i karta:www.zsc.cen.bydgoszcz.pl/Witraz/regulamin_witraz.pdf
REGULAMIN KONKURSU NA PROJEKT WITRAŻU
ORGANIZATOR:
Organizatorem/Zamawiającym jest Rada Rodziców Zespołu Szkół Chemicznych w Bydgoszczy reprezentowana przez Zbigniewa Smutka oraz panią Magdalenę Marnochę ul. I. Łukasiewicza 3 85-821 Bydgoszcz e-mail: zsch_bydgoszcz@poczta.onet.pl
CEL:
1. Uzyskanie koncepcyjnego projektu witrażu przeznaczonego do realizacji w oknie holu budynku.
2. Kształtowanie wizerunku Zespołu Szkół Chemicznych w środowisku lokalnym
3. Popularyzowanie patrona szkoły – Ignacego Łukasiewicza
FORMA KONKURSU
Konkurs ma charakter otwarty, jednoetapowy
WARUNKI I KRYTERIA
Projekt witrażu powinien uwzględniać rodzaj architektury budynku (zdjęcia na stronie www.zsc.cen.bydgoszcz.pl) , a jego forma i rozwiązania estetyczne mają być dostosowane do charakteru miejsca, w którym będzie wyeksponowany (placówka oświatowa). Powinien także zawierać symbole kojarzące się ze szkołą i jej patronem. Istotną rolę będzie odgrywać kompozycja i kolorystyka witrażu.
FORMA PROJEKTU:
1. Projekt graficzny witrażu – wykonany w skali 1: 6, witraż płaski (2D), w rzeczywistym (realizacyjnym) kolorze, projekt może być wykonany w technice malarskiej albo graficznej lub w wydruku komputerowym, z uwzględnieniem podziału na poszczególne elementy.
2. Wydruk projektu- pionowy
3. Rozmiar rzeczywisty otworu okiennego, w którym docelowo powstanie witrażwys.: 214 cm, szer.: 130 cm
4. Przy ustaleniu rozmiaru projektu należy uwzględnić szerokość ramy okiennej.
UCZESTNICY KONKURSU:
1. Uczestnikami konkursu mogą być osoby fizyczne, osoby prawne, jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej oraz zespoły autorskie utworzone przez te podmioty, które w określonym terminie, tzn. do 02.04.2012r. do godz. 14.00, złożą w siedzibie Organizatora Konkursu prace konkursowe.
2. Uczestnik/zespół autorski może przesłać na konkurs maksymalnie trzy projekty.
3. W konkursie nie mogą uczestniczyć osoby:
– wchodzące w skład komisji konkursowej
– biorące bezpośredni udział w organizowaniu konkursu
– bezpośrednio biorące udział w opracowaniu warunków konkursowych
SZCZEGÓŁOWE WARUNKI PRZEPROWADZENIA KONKURSU
1. Składanie prac konkursowych (ostateczny termin nadejścia prac wysłanych poczta)- 02.04.2012r.
2. Rozstrzygniecie konkursu- 20.04.2012r.
SPOSÓB POROZUMIEWANIA SIE Z UCZESTNIKAMI KONKURSU
1. Ogłoszenie o konkursie zamieszczone zostanie na stronie internetowej Organizatora Konkursu oraz przesłane do wiadomości studentów wyższych uczelni artystycznych. Dodatkowo informacja o konkursie zamieszczona zostanie w Biuletynie Informacji Publicznej Oświaty Bydgoszcz.
2. Zawiadomienia, informacje i odpowiedzi na pytania będą przesyłane e-mailem lub faksem.
3. Wyniki konkursu zamieszczone zostaną na stronie internetowej Organizatora. Zwycięzca konkursu oraz osoba wyróżniona będą powiadomieni telefonicznie.
SPOSÓB DOSTARCZENIA PRAC KONKURSOWYCH
1. Forma dostarczenia – osobiście do siedziby Organizatora lub pocztą. Prace obejmują wydruk projektu na formacie A3 oraz płytę z zapisem projektu w formie jpg lub pdf, lub tiff.
2. Prace oraz załącznik podpisane muszą zostać godłem autora. W osobnej kopercie opatrzonej godłem należy podać dane identyfikujące (imię, nazwisko, adres do korespondencji, adres e-mail oraz nr telefonu kontaktowego).
3. Prace wysłane pocztą muszą dotrzeć do siedziby Organizatora Konkursu do 02.04.2012r.
4. Prace dostarczone po wyznaczonym terminie nie będą podlegały ocenie Komisji Konkursowej
5. Prace należy składać w opakowaniach zabezpieczających przed uszkodzeniem w trakcie transportu i umożliwiających ich bezpieczne otwarcie
6. Opakowanie pracy nie może być opatrzone nazwą uczestnika składającego prace, ani innymi informacjami umożliwiającymi zidentyfikowanie autora pracy przed rozstrzygnięciem konkursu przez Komisję Konkursową.
7. Prace zostaną zaszyfrowane przez Sekretarza Komisji Konkursowej poprzez nadanie każdej pracy trzycyfrowego kodu. Z czynności tej sporządzony zostanie protokół.
8. Organizator unieważnia konkurs, jeżeli nie wpłynie żadna praca lub ich poziom nie będzie odpowiadał kryteriom.
9. Organizator Konkursu nie przewiduje zwrotu prac, ani kosztów przygotowania i przesłania prac konkursowych do siedziby Organizatora..
SKŁAD KOMISJI KONKURSOWEJ
1. Zbigniew Smutek- przewodniczący
2. Magdalena Marnocha- członek
3. Jolanta Czerwińska- członek
4. Agata Faszcza- członek
5. Nina Cuske- członek
6. Iwona Drozdowska- sekretarz organizacyjny konkursu
ROZSTRZYGNIĘCIE KONKURSU
1. Komisja Konkursowa ocenia prace konkursowe wyłącznie zgodnie z kryteriami określonymi w ogłoszeniu oraz w regulaminie konkursu na posiedzeniu zamkniętym.
2. Komisja Konkursowa podejmuje rozstrzygnięcia zwykłą większością głosów
3. Komisja konkursowa rozstrzyga konkurs, wybierając najlepszą pracę konkursową oraz pracę wyróżnioną, przygotowuje uzasadnienie rozstrzygnięcia konkursu i przyznaje nagrody.
4. Po przyznaniu nagrody Komisja Konkursowa dokonuje identyfikacji prac, przyporządkowując je poszczególnym uczestnikom w oparciu o liczby rozpoznawcze 3
5. Ogłoszenie przez Organizatora Konkursu decyzji Komisji Konkursowej wraz z uzasadnieniem oraz ujawnieniem nazwisk autorów prac nastąpi w terminie 23.04.2012r.
6. O rozstrzygnięciu konkursu Organizator zawiadomi wszystkich uczestników konkursu w terminie do dnia 23.04.2012 r. w sposób opisany wyżej.
7. Decyzja Komisji Konkursowej jest ostateczna i nie podlega oprotestowaniu.
NAGRODY
1. Przewidziano dwie nagrody pieniężne:
Nagroda główna – 1500zł brutto
Wyróżnienie- 700zł brutto
ZOBOWIAZANIA AUTORÓW PRAC I ORGANIZATORA, W TYM POLA EKSPLOATACJI NAGRODZONYCH PRAC KONKURSOWYCH
1. Autor/autorzy z chwilą złożenia prac na konkurs wyrażają zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych dla potrzeb konkursu, w tym pracy komisji konkursowej oraz na publiczne przedstawianie swoich prac konkursowych lub ich części, a także na publiczne podawanie swoich danych osobowych w sprawach odnoszących się do konkursu.
2. Z chwilą przyjęcia nagrody, autor/ autorzy prac konkursowych przenosi/przenoszą na zamawiającego autorskie prawa majątkowe do nagrodzonej przez Komisję Konkursową pracy konkursowej.
3. Przeniesienie na Zamawiającego autorskich praw majątkowych do pracy konkursowej następuje na poniższych polach eksploatacji w zakresie utrwalania i zwielokrotniania utworu
– wytwarzanie określoną techniką egzemplarzy utworu, w tym: techniką witrażu, drukarską,
reprograficzną, fotograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową,
– publikowanie, wystawianie, wyświetlanie, odtwarzanie oraz nadawanie i remitowanie, w tym publiczne, a także publiczne udostępnianie utworu.
4. Organizator Konkursu zastrzega sobie prawo do odstąpienia od realizacji nagrodzonych prac.
5. Organizator konkursu zastrzega sobie prawo podania do publicznej wiadomości informacji o nagrodzonych pracach, a także podania danych osobowych osób, które otrzymają nagrody w konkursie, w środkach masowego przekazu oraz w materiałach promocyjnych szkoły.
6. W kwestiach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem stosuje się przepisy kodeksu cywilnego.