“Grafika w biznesie. Projektowanie elementów tożsamości wizualnej – logotypy, wizytówki oraz papier firmowy” to propozycja wydawnictwa Helion przeznaczona głównie dla osób chcących na poważnie zająć się projektowaniem graficznym.
Któż z nas choć raz nie stanął przed koniecznością wyboru dla swojej firmy lub strony internetowej kolorystyki i kształtu tożsamości wizualnej. Wiele razy zastanawialiśmy się jakie barwy wykorzystać, jaki kształt ma mieć logo, a może logotyp? Co ten znak ma przedstawiać, na co powinniśmy zwrócić uwagę. Dlatego też wiele osób korzysta z profesjonalnych agencji, która wykona to za nas i dla nas, kierując się naszymi uwagami i sugestiami.
Wiele zleceń graficznych trafia do freelancerów. Aby zapracować sobie na markę, należy dobrze wykonać swoją pracę, aby nasz klient był bardziej zadowolony niż potrafimy to sobie wyobrazić.
Nad stworzeniem idealnej tożsamości wizualnej myślimy tygodniami a nawet miesiącami, tworzymy stos projektów, by z nich stworzyć ten jeden idealny, który nabierze profesjonalną formę. Książka pomoże wielu początkującym wejść w świat projektowania graficznego na wysokim poziomie, żeby później móc stworzyć coś niepowtarzalnego, co wyróżniałoby klienta na tle jego konkurencji.
Projektowanie graficzne elementów tożsamości wizualnej musi być zawsze spójne pod każdym względem. Logo czy logotyp dokładnie i starannie przemyślane i wykonane, aby w każdej technice późniejszej jego publikacji było czytelne i wyglądało wzorowo.
Książka bardzo dokładnie przedstawia nam elementy graficzne używane w projektowaniu jak linie, punkty, kwadraty, trójkąty, koła itp
Dzięki autorce Annie Benicewicz – Miazgi uświadomimy sobie, że nie tylko element, ale treść, forma i kolor odgrywają ważną rolę w projektowaniu, tworząc całość, którą to całość będziemy powielać na wizytówce, papierze firmowym, kopertach czy na gadżetach reklamowych.
“Grafika w biznesie…” jest raczej podręcznikiem początkującego grafika. Bogata w kolorowe przykłady logotypów znanych marek. Cała zaś wiedza w niej zawarta została zamknięta w praktycznym pokazaniu identyfikacji wizualnej jednego z polskich zamków. Napisana w bardzo przystępny sposób. łatwy do zrozumienia i wykonania w praktyce. Na tle innych podręczników z tej branży jest swoistym kompendium wiedzy dla wykonania idealnej księgi CI (Corporate Identity)
“Firma bez logotypu jest jak człowiek .bez twarzy”
Musimy więc dobrze wykorzystać wiedzę zawartą w tym “podręczniku”, by nasze prace były idealne. Polecamy ją tym wszystkim, którzy chcą rozwijać swoją karierę w grafice użytkowej, tworząc niepowtarzalne, ponadczasowe projekty, których nie trzeba będzie często zmieniać czy modyfikować.