Przypominamy o końcówce Igrzysk Fotograficznych, A dla tych co nie wiedzą o co chodzi lub nie pamiętają przedstawiamy regulamin 5 edycji Międzynarodowych Igrzysk Fotograficznych 2011/2012
1. Postanowienia ogólne
1.1. Cel
Celem konkursu jest wszechstronna prezentacja fotografii i stymulacja osób fotografujących do realizacji prac fotograficznych w szerokim zakresie tematyki.
1.2. Regulamin
Konkurs fotograficzny “Foto Igrzyska – Międzynarodowe Igrzyska Fotograficzne jest organizowany na zasadach określonych niniejszym regulaminem i zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa.
1.3. Organizatorzy
Organizatorami konkursu są:
– Polska Federacja Fotografów
– Firma TechMat Koszalin
2. Zasady konkursu
2.1. Uczestnicy
Konkurs adresowany jest do wszystkich fotografujących.
Osoby niepełnoletnie mogą brać udział w konkursie wyłącznie za zgodą rodziców.
2.2. Tematy
Prace na konkurs będą przyjmowane w następujących tematach:
– Podróże
– Polska
– Czarno-Białe
– Ludzie
– Architektura
– Makro
– Kolory
– Pejzaż
– Różności
– Natura
Tematy dodatkowe (nie zaliczane do punktacji na mistrza fotografii):
(obecnie brak dodatkowych tematów)
oraz ewentualne kolejne tematy dodatkowe, które mogą być ogłoszone w trakcie trwania konkursu, nie później jednak niż na 3 miesiące przed planowanym terminem zakończenia konkursu.
2.3. Terminy
Prace na konkurs we wszystkich dostępnych tematach można zgłaszać do dnia, w którym upływa termin zgłaszania prac w wybranym temacie.
Terminy zgłaszania prac w poszczególnych tematach są następujące:
– Podróże – zgłaszanie prac do 2011-11-06
– Polska – zgłaszanie prac do 2011-12-04
– Czarno-Białe – zgłaszanie prac do 2012-01-01
– Ludzie – zgłaszanie prac do 2012-01-29
– Architektura – zgłaszanie prac do 2012-02-26
– Makro – zgłaszanie prac do 2012-03-18
– Kolory – zgłaszanie prac do 2012-04-15
– Pejzaż – zgłaszanie prac do 2012-05-13
– Różności – zgłaszanie prac do 2012-05-16
– Natura – zgłaszanie prac do 2012-05-20
Tematy dodatkowe (nie zaliczane do punktacji na mistrza fotografii):
(obecnie brak dodatkowych tematów)
Wyniki konkursu w poszczególnych grupach tematycznych będą publikowane w nieprzekraczalnych terminach:
– Podróże – ogłoszenie wyników do 2011-12-11
– Polska – ogłoszenie wyników do 2012-01-08
– Czarno-Białe – ogłoszenie wyników do 2012-02-05
– Ludzie – ogłoszenie wyników do 2012-03-04
– Architektura – ogłoszenie wyników do 2012-03-25
– Makro – ogłoszenie wyników do 2012-04-22
– Kolory – ogłoszenie wyników do 2012-05-24
– Pejzaż – ogłoszenie wyników do 2012-05-29
– Różności – ogłoszenie wyników do 2012-05-30
– Natura – ogłoszenie wyników do 2012-05-31
– publikacja wyników końcowych z uwzględnieniem wszystkich tematycznych wyników składowych do2012-06-01
Tematy dodatkowe (nie zaliczane do punktacji na mistrza fotografii):
(obecnie brak dodatkowych tematów)
2.4. Zgłaszanie zdjęć
Zgłaszanie zdjęć do konkursu odbywa się WYŁĄCZNIE drogą elektroniczną, za pomocą odpowiedniego formularza zgłoszeniowego dostępnego na stronie www.fotoigrzyska.pl w zakładce “Zgłoś pracę”.
Parametry fotografii:
– max. szerokość: 1000 pix
– max. wysokość: 1000 pix
– max. objętość pliku: 350 kB
– format pliku: .jpg
Zdjęcia nadesłane inną drogą nie będą oceniane i nie wezmą udziału w konkursie.
Każdy z autorów może nadesłać dowolną liczbę zdjęć na dowolną ilość tematów.
Zgłoszenie każdego zdjęcia wymaga podania niepowtarzalnego Kodu Zgłoszenia.
Aby uzyskać Kod Zgłoszenia należy wysłać wiadomość SMS o treści AP.igrzyska na numer 72068. W ciągu 3 minut zwrotnie zostanie przesłana wiadomość z Kodem Zgłoszenia, który należy wprowadzić w odpowiednią rubrykę formularza. Koszt wysłania SMS-a na numer 72068 to 2 PLN netto (2,44 PLN brutto).
Zgłoszenie zdjęcia do konkursu stanowi jednocześnie akceptację wszystkich zapisów niniejszego regulaminu oraz potwierdzenie autentyczności danych wprowadzanych do formularzy zgłoszeniowych podczas rejestracji autora i zgłaszania prac.
2.5. Zasady oceny i wyboru zwycięzców
Oceny zdjęć dokonają niezależnie akredytowani jurorzy.
Na ocenę końcową fotografii w podstawowych kategoriach tematycznych składać się będzie suma punktów otrzymanych przez fotografię od wszystkich niezależnych jurorów.
Każdy z niezależnych jurorów wybierze 50 fotografii z pośród nadesłanych na dany temat i przyzna wybranym fotografiom punkty.
W każdym z tematów wymienionych w punkcie 2.2. nagrodzone zostaną 3 fotografie, które zdobędą najwięcej punktów.
Po zakończeniu wszystkich podstawowych edycji tematycznych z pośród biorących udział w konkursie fotografów wybrany zostanie MISTRZ FOTOGRAFII.
MISTRZEM FOTOGRAFII zostanie fotograf, który w podstawowych edycjach tematycznych zgromadzi za swoje fotografie największą liczbę punktów, przy czym z każdej edycji tematycznej brana będzie pod uwagę tylko jedna fotografia autora – ta, która w danej edycji zdobyła najwięcej punktów.
Do klasyfikacji na mistrza fotografii będzie zaliczana liczba punktów, stosowna do miejsca jakie zajmie fotografia autora w danej edycji tematycznej. Oznacza to, że jeżeli fotografia zajmie np. 2 miejsce zdobywając 5672 punkty, to do klasyfikacji na mistrza fotografii zaliczonych zostanie liczba 900 punktów za 2 miejsce wg. powyższej tabeli
Szczegółowy przykład naliczania punktów w kategoriach tematycznych i w klasyfikacji na Mistrza Fotografii znajduje się TUTAJ.
W przypadku gdy kilka fotografii lub fotografów zdobędzie identyczną liczbę punktow, o ostatecznej kolejności zdecydują Organizatorzy.
2.6. Deklaracje
Nadesłanie prac na konkurs stanowi jednocześnie deklarację, że osoba nadsyłająca zdjęcie i zarejestrowana w formularzu zgłoszeniowym:
– jest autorem/autorką załączonych zdjęć. Prawa osób portretowanych zostały wyjaśnione i osoby sportretowane wyrażają zgodę na wystawienie i ich publikowanie również dla celów reklamowych Konkursu oraz przyjmuje na siebie wszelkie roszczenia jakiejkolwiek natury, które osoby trzecie mogłyby kierować przeciwko organizatorom Konkursu
– przyjmuje warunki Regulaminu Konkursu
– wyraża zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z ustawą o Ochronie Danych Osobowych ( Dz.U.Nr.133 pozycja 883)
– wyraża zgodę na nieodpłatne wykorzystywanie przez Organizatorów Konkursu nadesłanych zdjęć w dowolnym czasie i formie dla celów promocji Konkursu.
2.7. Nagrody – więcej o nagrodach, fotografie nagród z zakładce “NAGRODY”
W konkursie przyznane zostaną nagrody za najlepsze fotografie we wszystkich tematach oraz nagrody główne, dla najlepszych fotografów biorące pod uwagę całokształt zgłoszonych przez jednego autora fotografii, w sposób następujący:
Najlepsza Fotografia :
w każdym z tematów: I miejsce, II miejsce, III miejsce
Najlepszy Fotograf:
Mistrz Fotografii
I Wicemistrz Fotografii
II Wicemistrz Fotografii
Organizatorzy zastrzegają sobie prawo przyznania nagród specjalnych i nagród dodatkowych.
Narody będą rozsyłane po zakończeniu bierzącej edycji konkursu.
2.8. Jury
Oceny prac będą dokonywali akredytowani przez Organizatorów jurorzy z Polski i innych krajów.
Każdy z jurorów wyda własny, niezależny od innych werdykt.
Juror nie ma obowiązku oddania swojego głosu we wszystkich edycjach tematycznych, może więc powstrzymać się od oddania głosu, jeżeli uzna to za stosowne.
Werdykt jurora jest ostateczny i niepodważalny.
3. Postanowienia końcowe
3.1. Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do usuwania fotografii i tekstów o treści powszechnie uznawanej za obraźliwe, naruszające prawa osób trzecich lub prawo polskie, zawierających treści pornograficzne lub w sposób oczywisty godzące w uczucia religijne. Decyzja o usunięciu takich treści jest niepodważalna i ostateczna. Uczestnikowi, którego fotografia została usunięta z konkursu nie przysługuje zwrot opłaty za zgłoszenie zdjęcia.
3.2. Organizatorzy zastrzegają, że nie ponoszą odpowiedzialności za: zdarzenia uniemożliwiające prawidłowe przeprowadzenie Konkursu, których nie byli w stanie przewidzieć, lub którym nie mógł zapobiec, w szczególności w przypadku zaistnienia zdarzeń losowych w tym siły wyższej.
3.3. Osoby, które otrzymają nagrody o wartości powyżej 760 zł są zobowiązane zapłacić podatek w wysokości 10% wartości wygranej nagrody tytułem podatku dochodowego. Podatek od nagrody należy uiścić nie później niż dniu jej odebrania.
3.4. Organizatorzy zastrzegają sobie prawo zmiany postanowień niniejszego regulaminu w przypadku zmian przepisów prawnych lub innych istotnych zdarzeń mających wpływ na organizowanie Konkursu.
3.5. Konkurs nie podlega przepisom ustawy z dnia 29 lipca 1992 roku o grach i zakładach wzajemnych (Dz. U. z 2004 roku Nr 4, poz. 27 z późn. zm.).
3.6 Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem rozpoczęcia konkursu i obowiązuje do czasu jego zakończenia.