Pałac Młodzieży w Koszalinie zaprasza do udziału w XII Ogólnopolskim Konkursie Fotografii Dzieci i Młodzieży „Człowiek, Świat, Przyroda”
HONOROWY PATRONAT
Zachodniopomorski Kurator Oświaty w Szczecinie
Prezydent Miasta Koszalin
Fotoklub Rzeczypospolitej Polskiej Stowarzyszenie Twórców w Warszawie
ORGANIZATOR
Pałac Młodzieży w Koszalinie
Temat konkursu
CZŁOWIEK, ŚWIAT, PRZYRODA
CEL KONKURSU
1. Organizatorzy konkursu niezmiennie od 12 lat pragną zachęcić dzieci i młodzież do fotografowania otaczającego nas świata, miejsc w których żyjemy, zwrócić uwagę na piękno i delikatność przyrody.
2. Możliwość zaprezentowania prac fotograficznych dzieci i młodzieży oraz konfrontacja z innymi uczestnikami konkursu m.in. poprzez spotkania pokonkursowe.
WARUNKI UCZESTNICTWA
1. W konkursie mogą wziąć udział dzieci i młodzież do lat 21.
2. Każdy autor może nadesłać nie więcej niż 5 prac w formacie min. 13 x 18 cm, max 30 x 45 cm, przy czym w zgłoszonych pracach mogą znajdować się max dwa zestawy wyraźnie oznaczone (zestaw zdjęć może liczyć do 5 zdjęć o formacie max 20 x 31 cm), każdy z nich traktowany będzie jako jedna praca.
3. Dopuszcza się nadsyłanie tylko własnych prac fotograficznych wykonanych metodą tradycyjną lub cyfrową.
4. Prace nie mogą być podklejone ani oprawione.
5. Dodatkowo, proszę dołączyć płytę CD z pikami cyfrowymi (format plików: jpg.)
6. Na odwrocie każdej pracy należy podać: imię i nazwisko, adres, tytuł pracy oraz wiek autora.
KATEGORIE
Konkurs będzie rozpatrywany w dwóch kategoriach wiekowych:
I kategoria do 15 lat
II kategoria od 16 do 21 lat
PODZIAŁ NAGRÓD
Prace nadesłane na konkurs zostaną ocenione przez Jury, w skład którego wejdą przedstawiciele organizatorów, sponsorów oraz zaproszonych gości.
Organizatorzy przewidują następujące nagrody:
– w każdej kategorii wiekowej:
I nagroda (rzeczowa),
II nagroda (rzeczowa),
III nagroda (rzeczowa)
– odznaczenia „Za twórczość fotograficzną” przyznane przez Fotoklub Rzeczpospolitej Polskiej
– wyróżnienia, dyplomy i nagrody specjalne przyznane przez fundatorów.
Jury przysługuje prawo innego podziału nagród.
Nagrody nie odebrane przez laureatów do 31 grudnia 2013 r. przechodzą do puli nagród na kolejną edycję konkursu.
TERMINARZ KONKURSU
Nadsyłanie prac do – 15 marca 2013 r. (decyduje data stempla pocztowego)
Ocena jury – kwiecień 2013 r.
Informacja o wynikach konkursu do – 30 kwietnia 2013 r. dostępna na stronie www.pm.koszalin.pl
Wystawa pokonkursowa – czerwiec. 2013 r. PM Koszalin.
Zwrot prac nie nagrodzonych – po zakończeniu ekspozycji (warunkiem zwrotu prac jest wpłata na konto:
Rada Rodziców Pałacu Młodzieży nr konta 07 1090 1711 0000 0001 0780 0999
z dopiskiem: Konkurs Foto/imię nazwisko autora lub nazwa placówki – 7 zł – przesyłki indywidualne, 10 zł – przesyłki zbiorcze i przesłanie dowodu wpłaty z pracami).
Prace na konkurs wraz z kartą zgłoszenia prosimy nadsyłać (lub składać osobiście) na adres:
Pałac Młodzieży; 75-057 Koszalin, ul. Bogusława II 2; z dopiskiem Konkurs Fotografii
Koszt przesyłki pokrywa uczestnik konkursu.
Wszelkich dodatkowych informacji udziela Monika Kalkowska – tel. 94 3480502; Katarzyna Śron – tel. 94 3480501 lub e-mail: foto@pm.koszalin.pl;
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do bezpłatnej reprodukcji prac uczestników konkursu w prasie, TV, internecie i katalogu w celach promocji konkursu. Prace nagrodzone przechodzą na własność Organizatorów.
Laureaci konkursu zostaną poinformowani pocztą elektroniczną na adres mailowy podany przez Uczestnika.
Nadesłanie prac jest jednoznaczne z akceptacją warunków niniejszego regulaminu przez autorów lub w przypadku osób niepełnoletnich przez ich prawnych opiekunów.
Zgłoszenie prac na Konkurs jest równoznaczne z oświadczeniem, iż osoba nadsyłająca jest autorem/autorką załączonych zdjęć. Prawa osób portretowanych zostały unormowane i osoby sportretowane wyrażają zgodę na wystawienie i publikowanie również dla celów reklamowych konkursu. Osoba nadsyłająca zdjęcia przyjmuje na siebie wszelkie roszczenia związane z nadesłanymi zdjęciami, które osoby trzecie mogłyby kierować przeciwko organizatorom konkursu. Organizatorzy przewidują również prezentację wystawy pokonkursowej w innych ośrodkach kultury.
Ostateczna interpretacja regulaminu należy do organizatorów.
UWAGA
Uczestnicy na wernisaż przyjeżdżają na koszt własny i są ubezpieczeni przez jednostkę delegującą.
Prosimy o wypełnienie Karty zgłoszenia
🙂