“Fotografia produktowa” – recenzja

Print Friendly, PDF & Email

 

“Fotografia produktowa” – Eberharda Schuy, to drugie wydanie tego autora pod tym samym tytułem. Tym razem możemy w niej znaleźć 22 nowe aranżacje oraz 5 filmów instruktażowych.

Pierwsze wrażenie

Grzechem tutaj byłoby powiedzenie czegokolwiek. Czegokolwiek nie da się powiedzieć, bo książka wydana wyśmienicie. Z 52 kolorowymi fotografiami w najwyższej jakości i na dobrym jakościowo  papierze. Pierwsze wrażenie jest bardzo, ale to bardzo pozytywne, a fotografie fascynujące. W oczy rzuca się sposób w jaki autor podszedł do tematu fotografii produktowej. Fotografii, którą jest bliska memu sercu i nie do końca odkryta.

produktowa4

 

Zawartość

Czym jest ta książka? Otóż dobrym, profesjonalnym poradnikiem dotyczącym fotografii od przedmiotu ,aż do martwej natury. Jak już wspomniałam wcześniej, mnóstwo kolorowych fotografii, wykonanych w wysokiej jakości, w niepowtarzalnych ujęciach i formach.

Od początku przez bardzo bogate w treść i porady techniczne rozdziały, autor prowadzi nas krok po kroku, zaczynając od podstaw a skończywszy na doskonałości. Zanim jednak do tej doskonałości dojdziemy, to niestety musimy przejść wiele ciężkich etapów. Etapów trudnych, a jednocześnie ciekawych.

produktowa2 produktowa

Każda nowa strona wciąga niesamowicie i nie pozwala zakończyć tej wędrówki. Najciekawszym elementem według mnie to świetnie pokazane i opisane techniki fotografowania, szkice dotyczące ułożenia zarówno obiektu fotografowanego jak i sprzętu a potem—efekt końcowy. Umiejętność odwzorowania najdrobniejszych szczegółów, które stają się głównym elementem fotografii E. Schuy.Czyta się i przegląda z zapałem, odkrywając co chwilę nowe tajniki fotografii produktowej. Fotografia niestety nie dla wszystkich. By zrobić tak wyśmienite zdjęcia jakie autor przedstawia w swojej książce, należy być zaopatrzonym w dobry sprzęt. Ale nie to jest głównym tematem. Bo sprzęt sprzętem, ale dobre oko, temat, oświetlenie i ta jedna niepowtarzalna chwila, która sprawi, że dany produkt zostanie ujęty w sposób rewelacyjny…..sprzętem nie koniecznie z najwyższej półki.

produktowa3

Autor roztacza przed nami tajniki wykonania prostego zdjęcia jakiegokolwiek przedmiotu aż po martwą naturę, poprzez aranżację i oświetlenie jakże ważne w tej branży i znaczenie aspektów technicznych, szczegółach które decydują o charakterze obrazu oraz prowadzenie wzroku i kompozycji obrazu opartej na trójkącie. Autor poświęcił trochę czasu na omówienie również pracy z programami graficznymi.

Dodatkową atrakcją a raczej uzupełnieniem wiedzy są linki, dzięki którym możemy pobrać 5 filmów instruktażowych:

  • przedmioty w ruchu,
  • podwójna ekspozycja szklanych naczyń,
  • podkreślanie konturów szkła,
  • zdjęcia kieliszków z winem,
  • karta bożonarodzeniowa i noworoczna.

produktowa5

 

Reasumując

Książka niewątpliwie godna polecenia, warta posiadania. Bardzo przejrzysta i “czysta”, Cena w stosunku do jakości i treści dosyć niska, bo niespełna 60 zł.

Wydawnictwo Galaktyka 

Twitter
Visit Us
Follow Me
RSS
Zapisz się przez maila
(Czytano 780 razy)
Avatar photo
Iwona Sarnicka
Grafik komputerowy, fotograf i dekorator wnętrz. Specjalizuje się w fotografii produktowej i architektonicznej. Grafiką zajmuje się tworząc głownie projekty tożsamości wizualnej firm oraz na użytek cyberświata. Administrator wielu stron internetowych. Wieloletnia fanka Depeche Mode. Czas wolny spędza aktywnie "łapiąc" chwile ..... "Żona Canona"

One thought on ““Fotografia produktowa” – recenzja

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.