Adobe Flash CS6 i ActionScript 3.0

Print Friendly, PDF & Email

Autor książki

Paweł Zakrzewski posiada tytuł Adobe Certified Expert i jako pierwszy w Polsce (w 2005 roku) uzyskał prestiżowy tytuł Adobe Certified Instructor. Jest specjalistą w zakresie DTP, grafiki komputerowej, tworzenia stron WWW, prezentacji multimedialnych. Od ponad dziewięciu lat prowadzi także wykłady i szkolenia komputerowe dla firm oraz osób prywatnych.

Jest założycielem firmy G-media, która specjalizuje się w tworzeniu interaktywnych form reklamowych, stron WWW, prezentacji multimedialnych, animacji dostępnych w internecie, a także na dyskach CD/DVD ROM. Jest autorem wysoko ocenianej przez czytelników książki „Adobe Creative Suite 3 Web Standard. Tworzenie dynamicznych stron WWW. Warsztaty” (Helion, Gliwice 2007).

Adobe-Flash-CS6-i-ActionScript-3-0-Interaktywne-projekty-od-podstaw_Pawel-Zakrzewski,images_big,1,978-83-246-3865-9

Na pierwszy “rzut oka”..

“Adobe Flasf CS6 i ActionScript 3.0”  to niewątpliwie lektura dla miłośników interaktywnej rzeczywistości, to dosyć gruby, bo prawie 800 stronicowe prawie encyklopedyczne vademecum  Wydanie czarno-białe, stanowiące praktyczny poradnik interaktywnych projektów, zaczynając od podstaw. Stworzony z myślą nie tylko o początkujących grafikach bawiących się flashem. Nie waham się użyć określenia, że jest to:  podręcznik.. Ponieważ rzeczywiście prowadzi  krok po kroku od  podstaw poprzez trudniejsze, aż po zaawansowane projekty. Dużo pojęć fachowych, nie zawsze zrozumiałych.Opisuje działania  na anglojęzycznej wersji Adobe Flasha

IMG_6423

Co znajdziemy w środku?

Z całą pewnością znajdziemy bardzo ciekawy i dokładny opis środowiska pracy Adobe Flash CS6 jak np. preferencje, wygląd ekranu, tworzenie elementów wektorowych jak i bitmapowych czy praca z tekstem i symbolami.

Autor praktyczną wędrówkę po Adobe Flash rozpoczyna od budowania podstawowych, łatwych  elementów interaktywnych jak banery, reklamy, zwracając szczególną uwagę na dokładność, przejrzystość treści i wygląd projektu. Autor stopniowo wprowadza dodatkowe pojęcia i elementy związane z flashem wykorzystując ActionScript czyli język programowania przy budowaniu wszelkiego rodzaju animacji.

Niewątpliwie sztuka ta nie należy do najłatwiejszych, wymaga wiele cierpliwości i skupienia a przede wszystkim estetycznego i twórczego podejścia do tematu.

IMG_6424 IMG_6425Ciekawym etapem tworzenia  opisanym w tej książce to budowanie gier i interaktywnych zabawek.  To dział który najbardziej mnie zafascynował. Tu można się rozluźnić;   nauka i praca jednocześnie staje się zabawą, wciąga i rozwija. Ciekawostką jest tworzenie własnych prostych formularzy kontaktowych, zegarów, elementów, które bardzo często wykorzystujemy w interaktywnych projektach. Dzięki temu poradnikowi możemy nauczyć się tego sami, nie zapożyczając już  powszechnie dostępnych i powtarzających się wzorów..

 Reasumując

Nie jest to pozycja lekka, nie jest też łatwa. Zapewne dla miłośników flasha nieoceniona. Napisana, przez osobę bardzo dobrze znającej temat i nie mającej w tym zakresie żadnych tejemnic. Pytanie czy rzeczywiście będzie to zrozumiałe dla początkującego? Na początku zapewne nie, ale taki “elementarz” każdy twórca, chcący na poważnie traktować interaktywne projekty winien mieć w swojej bibliotece.

Wada: czarno-biała, cena 99 zł zbyt wysoka według mnie.

IMG_6426IMG_6422

Adobe Flash CS6 i ActionScript 3.0. Interaktywne projekty od podstaw – wydawnictwo Helion

 

Twitter
Visit Us
Follow Me
RSS
Zapisz się przez maila
(Czytano 47 razy)
Avatar photo
Iwona Sarnicka
Grafik komputerowy, fotograf i dekorator wnętrz. Specjalizuje się w fotografii produktowej i architektonicznej. Grafiką zajmuje się tworząc głownie projekty tożsamości wizualnej firm oraz na użytek cyberświata. Administrator wielu stron internetowych. Wieloletnia fanka Depeche Mode. Czas wolny spędza aktywnie "łapiąc" chwile ..... "Żona Canona"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.