Autor książki
Paweł Zakrzewski posiada tytuł Adobe Certified Expert i jako pierwszy w Polsce (w 2005 roku) uzyskał prestiżowy tytuł Adobe Certified Instructor. Jest specjalistą w zakresie DTP, grafiki komputerowej, tworzenia stron WWW, prezentacji multimedialnych. Od ponad dziewięciu lat prowadzi także wykłady i szkolenia komputerowe dla firm oraz osób prywatnych.
Jest założycielem firmy G-media, która specjalizuje się w tworzeniu interaktywnych form reklamowych, stron WWW, prezentacji multimedialnych, animacji dostępnych w internecie, a także na dyskach CD/DVD ROM. Jest autorem wysoko ocenianej przez czytelników książki „Adobe Creative Suite 3 Web Standard. Tworzenie dynamicznych stron WWW. Warsztaty” (Helion, Gliwice 2007).
Na pierwszy “rzut oka”..
“Adobe Flasf CS6 i ActionScript 3.0” to niewątpliwie lektura dla miłośników interaktywnej rzeczywistości, to dosyć gruby, bo prawie 800 stronicowe prawie encyklopedyczne vademecum Wydanie czarno-białe, stanowiące praktyczny poradnik interaktywnych projektów, zaczynając od podstaw. Stworzony z myślą nie tylko o początkujących grafikach bawiących się flashem. Nie waham się użyć określenia, że jest to: podręcznik.. Ponieważ rzeczywiście prowadzi krok po kroku od podstaw poprzez trudniejsze, aż po zaawansowane projekty. Dużo pojęć fachowych, nie zawsze zrozumiałych.Opisuje działania na anglojęzycznej wersji Adobe Flasha
Co znajdziemy w środku?
Z całą pewnością znajdziemy bardzo ciekawy i dokładny opis środowiska pracy Adobe Flash CS6 jak np. preferencje, wygląd ekranu, tworzenie elementów wektorowych jak i bitmapowych czy praca z tekstem i symbolami.
Autor praktyczną wędrówkę po Adobe Flash rozpoczyna od budowania podstawowych, łatwych elementów interaktywnych jak banery, reklamy, zwracając szczególną uwagę na dokładność, przejrzystość treści i wygląd projektu. Autor stopniowo wprowadza dodatkowe pojęcia i elementy związane z flashem wykorzystując ActionScript czyli język programowania przy budowaniu wszelkiego rodzaju animacji.
Niewątpliwie sztuka ta nie należy do najłatwiejszych, wymaga wiele cierpliwości i skupienia a przede wszystkim estetycznego i twórczego podejścia do tematu.
Ciekawym etapem tworzenia opisanym w tej książce to budowanie gier i interaktywnych zabawek. To dział który najbardziej mnie zafascynował. Tu można się rozluźnić; nauka i praca jednocześnie staje się zabawą, wciąga i rozwija. Ciekawostką jest tworzenie własnych prostych formularzy kontaktowych, zegarów, elementów, które bardzo często wykorzystujemy w interaktywnych projektach. Dzięki temu poradnikowi możemy nauczyć się tego sami, nie zapożyczając już powszechnie dostępnych i powtarzających się wzorów..
Reasumując
Nie jest to pozycja lekka, nie jest też łatwa. Zapewne dla miłośników flasha nieoceniona. Napisana, przez osobę bardzo dobrze znającej temat i nie mającej w tym zakresie żadnych tejemnic. Pytanie czy rzeczywiście będzie to zrozumiałe dla początkującego? Na początku zapewne nie, ale taki “elementarz” każdy twórca, chcący na poważnie traktować interaktywne projekty winien mieć w swojej bibliotece.
Wada: czarno-biała, cena 99 zł zbyt wysoka według mnie.
Adobe Flash CS6 i ActionScript 3.0. Interaktywne projekty od podstaw – wydawnictwo Helion