Autor książki

Paweł Zakrzewski posiada tytuł Adobe Certified Expert i jako pierwszy w Polsce (w 2005 roku) uzyskał prestiżowy tytuł Adobe Certified Instructor. Jest specjalistą w zakresie DTP, grafiki komputerowej, tworzenia stron WWW, prezentacji multimedialnych. Od ponad dziewięciu lat prowadzi także wykłady i szkolenia komputerowe dla firm oraz osób prywatnych.

Jest założycielem firmy G-media, która specjalizuje się w tworzeniu interaktywnych form reklamowych, stron WWW, prezentacji multimedialnych, animacji dostępnych w internecie, a także na dyskach CD/DVD ROM. Jest autorem wysoko ocenianej przez czytelników książki „Adobe Creative Suite 3 Web Standard. Tworzenie dynamicznych stron WWW. Warsztaty” (Helion, Gliwice 2007).

Adobe-Flash-CS6-i-ActionScript-3-0-Interaktywne-projekty-od-podstaw_Pawel-Zakrzewski,images_big,1,978-83-246-3865-9

Na pierwszy “rzut oka”..

“Adobe Flasf CS6 i ActionScript 3.0”  to niewątpliwie lektura dla miłośników interaktywnej rzeczywistości, to dosyć gruby, bo prawie 800 stronicowe prawie encyklopedyczne vademecum  Wydanie czarno-białe, stanowiące praktyczny poradnik interaktywnych projektów, zaczynając od podstaw. Stworzony z myślą nie tylko o początkujących grafikach bawiących się flashem. Nie waham się użyć określenia, że jest to:  podręcznik.. Ponieważ rzeczywiście prowadzi  krok po kroku od  podstaw poprzez trudniejsze, aż po zaawansowane projekty. Dużo pojęć fachowych, nie zawsze zrozumiałych.Opisuje działania  na anglojęzycznej wersji Adobe Flasha

IMG_6423

Co znajdziemy w środku?

Z całą pewnością znajdziemy bardzo ciekawy i dokładny opis środowiska pracy Adobe Flash CS6 jak np. preferencje, wygląd ekranu, tworzenie elementów wektorowych jak i bitmapowych czy praca z tekstem i symbolami.

Autor praktyczną wędrówkę po Adobe Flash rozpoczyna od budowania podstawowych, łatwych  elementów interaktywnych jak banery, reklamy, zwracając szczególną uwagę na dokładność, przejrzystość treści i wygląd projektu. Autor stopniowo wprowadza dodatkowe pojęcia i elementy związane z flashem wykorzystując ActionScript czyli język programowania przy budowaniu wszelkiego rodzaju animacji.

Niewątpliwie sztuka ta nie należy do najłatwiejszych, wymaga wiele cierpliwości i skupienia a przede wszystkim estetycznego i twórczego podejścia do tematu.

IMG_6424 IMG_6425Ciekawym etapem tworzenia  opisanym w tej książce to budowanie gier i interaktywnych zabawek.  To dział który najbardziej mnie zafascynował. Tu można się rozluźnić;   nauka i praca jednocześnie staje się zabawą, wciąga i rozwija. Ciekawostką jest tworzenie własnych prostych formularzy kontaktowych, zegarów, elementów, które bardzo często wykorzystujemy w interaktywnych projektach. Dzięki temu poradnikowi możemy nauczyć się tego sami, nie zapożyczając już  powszechnie dostępnych i powtarzających się wzorów..

 Reasumując

Nie jest to pozycja lekka, nie jest też łatwa. Zapewne dla miłośników flasha nieoceniona. Napisana, przez osobę bardzo dobrze znającej temat i nie mającej w tym zakresie żadnych tejemnic. Pytanie czy rzeczywiście będzie to zrozumiałe dla początkującego? Na początku zapewne nie, ale taki “elementarz” każdy twórca, chcący na poważnie traktować interaktywne projekty winien mieć w swojej bibliotece.

Wada: czarno-biała, cena 99 zł zbyt wysoka według mnie.

IMG_6426IMG_6422

Adobe Flash CS6 i ActionScript 3.0. Interaktywne projekty od podstaw – wydawnictwo Helion

 

Facebook
Facebook
Google+
Google+
http://planetasztuki.pl/2013/02/26/adobe-flash-cs6-i-action-script-3-0/
YouTube
Instagram
RSS
Zapisz się przez maila
(Visited 4 times, 1 visits today)
Iwona Sarnicka
Grafik komputerowy, fotograf i dekorator wnętrz. Specjalizuje się w fotografii produktowej i architektonicznej. Grafiką zajmuje się tworząc głownie projekty tożsamości wizualnej firm oraz na użytek cyberświata. Administrator wielu stron internetowych.
Wieloletnia fanka Depeche Mode. Czas wolny spędza aktywnie "łapiąc" chwile ..... "Żona Canona"